“Een krediet-of hypotheekaanbieder wil snel nagaan of een krediet- of hypotheekaanvrager een frauderisico vormt. Dit wordt getoetst in EVA en/of in SFH op hit/no-hit-basis. BKR heeft in opdracht van de begeleidingscommissie een nieuwe release van het EVA/SFH systeem ontwikkeld. Hypsotech heeft voor BKR gezorgd dat de dienstverlening rond EVA/SFH technisch naar een hoger niveau is getrokken met o.a. een beveiligde internettoegang met certificaten en API-keys.
Ellen Simons heeft samen met Lucas Leenders de ontwikkelingen on track gehouden en gezorgd voor de juiste opleveringen. Zeker zo belangrijk: door de nauwe samenwerking met de opdrachtgever NVB/VFN en belangrijke geldverstrekkers in Nederland zijn de aanpassingen geaccepteerd en de eerste deelnemers reeds aangesloten. Hypsotech heeft daarbij op een adquate wijze haar toegevoegde waarde bewezen.”

“Hypsotech heeft begin juli een goede en energieke workshop over de hypotheekmarkt voor Rabobank Groep verzorgd. Hierin hebben Tom en Ellen op basis van hun jarenlange ervaring in de sector hun ideeen gedeeld over de belangrijkste martktrends, ontwikkelingen in andere landen en de impact van digitalisering in de hypotheekketen. Dit was de basis voor een discussie over mogelijke toekomstscenario’s onder Rabobank collega’s, met achtergronden van IT en Portfoliomanagement tot Marketing.”

“Sinds 2012 werken wij samen met Hypsotech.
Hypsotech is in staat om de hypothekenmarkt op een luchtige, aanstekelijke manier over te brengen aan onze professionals.
Het is een feest voor iedereen met affiniteit over de huizenmarkt!
Als professional krijg je een brede kijk op de hypothekenmarkt, hierbij neem je de totale keten door. Dus van klant tot toezichthouder en uiteraard de gehele financiële markt. De geschiedenisles over de hypothekenmarkt vormt een inspirerende basis. Daarnaast is Hypsotech prima in staat om de ontwikkelingen op het gebied van Fintech, wet- en regelgeving en overige ontwikkelingen toe te passen in de training.”

“De Masterclass Hypotheekindustrie van Hypsotech is een maatwerk masterclass die zinvol is voor elke professional.
De interactieve wijze waarop de masterclass wordt gegeven in combinatie met de structuur helpt elke deelnemer om vanuit verschillende perspectieven de rol van hypotheken in de Nederlandse economie te begrijpen: van klant naar bank naar toezichthouden; van macro-economische tot aan de gevolgen voor een individuele klant.
De masterclass heeft aan BNP Paribas-Personal Finance ook extra inzichten gegeven in het speelveld tussen hypotheken en de nieuwe propositie voor consumptief krediet.”

“De Masterclass Hypotheekindustrie geeft een bijzonder verhelderende, maar ook verklarende kijk op de mondiale wereld van hypotheken. De toegevoegde waarde bestaat onder meer uit de brede kijk. Als geldverstrekker spelen wij een rol in een deel van de keten, maar wat gebeurt er voorafgaand aan het adviesgesprek in de spreekkamer en niet onbelangrijk: wat daarna…? Waar komen prijsverschillen vandaan, wat kosten voorwaarden en met welke risico’s gaat dit gepaard?
De Masterclass wordt gegeven door zeer ervaren professionals met een ruime praktijkervaring. Dit blijkt uit de vele praktijkvoorbeelden door de gehele training heen. Een geschiedenisles doorspekt met speerpunten voor de toekomst, gepresenteerd op een vlotte, humoristische en vakkundige wijze.
De training werd door de adviseurs als een cadeau ontvangen en maakt hen betere gesprekspartners.”

“Hypsotech heeft een workshop gegeven aan starters op de woningmarkt, met als thema ‘robotisering & hypotheekadvies’. Hypsotech slaagt er uitstekend in om de boodschap die wij in gedachten hadden te vangen in een boeiend verhaal. Paul is een uitstekende presentator die zijn schat aan inhoudelijke kennis op een aanstekelijke, luchtige manier over kan brengen, ongeacht de doelgroep.”

“Hypsotech heeft een belangrijke rol gespeeld tijdens de succesvolle migratie van de operationele activiteiten van WUB naar Stater. Met hun diepgaande kennis van de markt, het brede netwerk en de hands-on mentaliteit zijn ze een betrouwbare business partner en Hypsotech sluit hiermee perfect aan op de ING waarde “je pakt het op en maakt het waar”. Ook hebben ze ondersteuning geboden bij de invoering van de AFM leidraad VVVA en hiermee bijgedragen dat het project op tijd gereed was. Echt top!”

“De Masterclass Hypotheekindustrie van Hypsotech is een feest voor iedereen die zich beroepsmatig met hypotheken bezighoudt. De hypotheekprofessional kijkt vanuit zijn dagelijkse praktijk – al dan niet gedwongern – vaak maar vanuit één invalshoek naar de markt. De docenten van Hypsotech hebben echter het vermogen om niet alleen als een helicopter ‘boven die markt te hangen’, maar ook om vanuit alle invalshoeken in te zoomen op de onderliggende dynamiek, de actuele marktontwikkelingen en de marktspelers en hun belangen. Koppel dat aan het enthousiasme van de docenten die bovendien zéér ter zake kundig zijn en de conclusie is dat het méér dan aanbevelenswaardig is om de Masterclass Hypotheekindustrie te volgen.”

“Het programma Doesh bij Achmea Bank had als doelstelling om het hypotheekbedrijf opnieuw in te richten en het beheer van de portefeuille over te dragen aan Quion. In de rol van projectmanager Product en Proces moest Hessel zorgen voor de tijdige oplevering van alle functionele requirements die nodig waren om de inrichting bij Quion mogelijk te maken. Tevens was hij verantwoordelijk voor de inhoudelijke afstemming tussen de bank, de merken Centraal Beheer, Woonfonds en Quion. Daarnaast heeft hij de werkwijze en het systeem van Quion binnen de achterblijvende mid-office van de bank geïmplementeerd.
Hessel heeft in dit complexe programma met korte tijdlijnen en strakke deadlines, zelfstandig geopereerd in goede verbinding met de stakeholders van Achmea en Quion. Zijn kennis en kunde hebben ons geholpen om de juiste keuzes te maken en effectieve en efficiënte nieuwe processen in te richten. Hij is een uitstekende partner om een dergelijk ingewikkeld en complex programma tot een goed eindresultaat te brengen.”

“Hypsotech has helped BNP Personal Finance NL to develop and implement a new consumer credit in the Netherlands. Jeroen Dekkers had been extraordinary committed. Jeroen knows and Jeroen does. A lot of marketing elements of this project have been managed personally by Jeroen who shared with us his knowledge of the market. It’s also an out of the box thinker able to accept new challenges and comments. We have now an offer a little bit different compared the competition printed by the Jeroen touch.”

“Goede cursus, interactief, waardoor het niet saai is. Heb er veel van geleerd en het enthousiasme van Paul is goed overgeslagen.” “Ik heb een betere beeldvorming en vond het een hele leuke training.”
